چند پیکسل کتاب

سلام

کسانی که دستی بر طراحی دارند و علاقه مند به همکاری با ما هستند می توانند در فراخوان ما شرکت کنند. یک نشان (LOGO) و درج آن بر روی هدر وب سایت جدید که انشالله اواخر شهریور یا اوایل مهرماه آماده خواهد شد. یک نمونه هم در پایین کار شده که خوب است ولی با خودمان گفتیم هنر شما را هم در این قسمت محک بزنیم. بر روی تصاویر کلیک کنید تا کیفیت اصلی آن ها مشخص شود. شما می بایست با عنوان چند پیکسل کتاب (دست خط پایین و یا به سلیقه خودتان) و فایل با کیفیت آن هم در اختیارتان گذاشته شده، با همان کیفیت 300dpi یک لوگو طراحی کنید و نهایتا بر روی هدری که در پایین گذاشته ایم درج کنید. پس زمینه هدر، باید همین تصویر دوم باشد. نکات مدنظر شما باید حول کتاب، تلفن همراه، لنز،  عکس، عکاسی، پیکسل و چیزی باشد که با فضای وب سایت و محتوای آن مطابقت داشته باشد. بنا به صلاح خودتان می توانید از حداقل المان تصویری استفاده کنید یا حداکثر. رنگ بندی هم در همین طیف باشد؛ بنفش، سیاه، سفید و خاکستری. آثارتان را تا آخر شهریور به آدرس pixelbook.ir@gmail.com ارسال نمایید. تمام آثار به نمایش گذاشته می شود و با رأی ما و نظر مخاطبین یک اثر انتخاب می شود و اوایل مهر ماه با افتتاح وب سایت جدید، بر پیشانی آن می درخشد انشالله. صاحب اثر نیز برنده یک جایزه کوچولوی ناقابل می شود. این صفحه بروز خواهد شد. با تشکر

 


     

 

این تصویر اولین طرحی بود که به عنوان یک نشان کار کردیم و البته هنوز هم قابل قبول است. منتهی با اسم چند پیکسل کتاب در یک جا خوب تصویرسازی نشد. در هدر وبلاگ فعلی هم از هم جدا هستند. می توانید از این تصویر هم استفاده کنید می توانید کلا بی خیالش شوید.

 

پیشنهاد جناب صریر برای الگوبرداری تصویر زیر است ولی به نظرمان بهتر است کلمه پیکسل به دوربین یا تلفن همراه اشاره کند تا پیکسل های گرافیکی.

طرح هایی از دوست عزیزمان «کتاب بخوانیم». به نظر ما تلفیق نخ کتاب با دکمه شاتر دوربین خیلی خوب است. از میان سه طرح زیر، سمت راستی و چپی که یک کتاب را از ضخمات تداعی می کند باز خوب است. ولی هر دو به بلوغ لازم نرسیده اند. نظر شما چیست؟

آقای علی صالحی زیارانی هم لطف فرمودند و نمونه های زیر را فرستادند. تصویر وسط قشنگ است. منتهی کل نشان طول بلندی پیدا کرده است. شاید اگر با نوشته چند پیکسل کتاب ترکیب نشود بهتر است. یعنی زیر هم آیند. نشان سمت چپ کمی ساده است و نشان سمت راست توازن خوبی ندارد. به هر حال خیلی ممنونیم که در این کار مشارکت کردند.

آقای محمد مهدی علیزاده لطف کردند دو طرح برایمان فرستاده اند. یک نکته اینکه لزومی ندارد در طرح از آدرس استفاده شود. البته طرح سمتی چپی در استفاده از آدرس دامین بهتر است. منتها حالت دوربین و کتابی که بسته شده مناسب نیست. هیئت کلی طرح سمت راست هم کمی نامتوازن است. به هر حال خیلی از ایشان ممنونیم.

                   

طرح زیر را نیز آقای علیزاده فرستادند. از دو طرح بالا خیلی بهتر شده است ولی باز نوآوری کمی دارد. یعنی تیتر، دوربین و کتاب هر کدام عضو جدایی هستند حول محور یک خط. در سری های بالا می توان دیده که طراح سعی در بازی با نشان کتاب و دوربین بوده است تا تصویر جدیدی استخراج کند. ولی جایگری اش برای هدر خوب ا. یک مشکل دیگر استفاده از تنوع رنگ زیاد است. به نظر دو رنگ باشد بهتر است. از ایشان ممنونیم.

آقای محمد حسین کلهر طرح زیر را ارسال کرده اند. ساده و زیبا است و با مفهوم کار ما سازگاری دارد. برای آیکن هم نیاز به تغییر ندارد. شاید مستطیل سفید روی دوربین لازم نبود. در این صورت می توانست به راحتی طرح را به شکل مربع ترسیم کند. به هر صورت طرح خیلی خوبی است.

سلام. یکی دیگر از مخاطبین عزیز طرحی فرستادند که من در اینجا برای شما منتشر می کنم. به نظرم می آید که رنگ دوربین با تیتر نوشته به اندازه کافی تفکیک نشده است. ولی به هر صورت بابت زحمتی که کشیده اند متشکریم.

نظرات  (۹)

با سلام، مهلت طراحی لوگو تموم شده؟ می خوام شروع کنم به طراحی، هنوز هم زمان هست یا تموم شده؟ سایت رو بررسی کردم جایی ارتباط با مدیر ندیدم چکار کنم اخوی؟
پاسخ:
سلام 
فرصت هنوز هست. تشکر
سلام. وقت شما بخیر. فرصت فراخوان تمام شده یا هنوز وقت هست ؟
اگر فرصت هست ممنون میشم بفرمایید تا چه تاریخی
پاسخ:
سلام
شما اگر بعد از انتشار هم بفرستید ما در انتهای تصاویر درج می کنیم. ولی هنوز که منتشر نکرده ایم یعنی فرصت هست.
تشکر
به نظرم خیلی مشخص نیست
یعنی تا متن رو نخوندم متوجه نشدم اون نخ کتابه
چون نخه کتاب که جهتش به سمت بالانیست
نمیشه یک کم بره تو بعد که یک مقدار از کتاب هم معلوم باشه ؟ یا مثلا برای ورق های کتاب مثل جنس نوشته ارزش خطی قائل شد؟
یا اینکه مثلا قسمت پایین جلد کتاب به تناسب طول نوشته کشیده بشه و یکم لبه اش تا بخوره
شاید این جوری بیشتر کتاب بودنش مشخص بشه
و به نظرم در کل سمت راستی بهتره چون نوشته باتصویر تلفیق شده
سمت چپی خیلی از هم جدا افتادن

  • علی صالحی زیارانی
  • سلام 

    دیروز 3 تا آرم فرستادم- دیدید؟


    پاسخ:
    سلام
    خیلی ممنون
    لطف کردید
    در قسمت مربوط به روزرسانی گردید.
    مراجعه کنید
    باز هم تشکر
    سلام
    دوتاسوال:
    چه کسی مشخص میکنه لوگوی نهایی رو؟ یک نفر یا رای گیری؟
    بعد اینکه به طراح نشان نهایی هدیه ای تعلق میگیره یا فی سبیل الله ؟
    پاسخ:
    سلام
    چند نفر می بینند و یک نفر نظر نهایی را اعلام می کند. ممکن است هیچ کدام مطوب نباشند و خودمان دست به کار شویم.
    قطعا اگر یک طرح مورد پسند باشد یک هدیه ناقابل برایش در نظر می گیریم. شاید تا سقف 200 هزار تومان
    ولی فعلا آنچه باید نشده است.
  • کتاب بخوانیم
  • سلام
    کار آقای کلهر خوب شده
    من هم موافق حذف فلاش روی دوربین هستم
    لوگو اگه مربع بشه و کاغذ ها هم کمی انحنا پیداکنند که فضای کار کمی لطیف تر بشه به نظرم کار تمومه
    موفق باشید
    پاسخ:
    سلام
    با انحنای کاغذ ها موافقیم. به نظر ما اگر کاغذها به جای 4 تا 3 تا شود بهتر است. 
    سلام برادر
    پیشکشی که تقدیمتان شد
    http://bayanbox.ir/id/5837138227442427952
    پاسخ:
    سلام
    تشکر
    سلام، بنظرم در یکی از لوگو های ارسالی، شکل شماتیک فلش (به قول شما مستطیل) بیشترین سهم را در القای طرح یک دوربین کامپکت دارد. طرح جناب کلهر دلنشینست؛
    پاسخ:
    سلام
    ممنون
    نظرتان در مورد آخرین کار چیست؟
    http://bayanbox.ir/id/5610035692654772342?view

    سلام، خواهشم میکنم، اثری که ثبت و ارسال کردید به نظرم نوعی مسطح شده ی طرح آقای کلهر است که به واسطه حذف المان ها و گوشه های گرد، پویایی خود را از دست داده است. طرح های مسطح برای ایجاد لوگویی که بتواند یاد آور برندی باشد، اغلب در جلب نظر مخاطب ناتوانند، مدت زمانی که مخاطب بر روی یک لوگو متمرکز می شود کمتر از 4 ثانیه است، لوگو مینیمالی گیرا باید باشد تا بتواند در این ثانیه های کم به خوبی در ذهن ثبت شود، هم از نظر همخوانی رنگ و هم ترکیب اجزای طرح. طرح اصلی آقای کلهر پویاتر و گیراترست.
    پاسخ:
    سلام
    چند نکته:
    - در اندازه بسیار کوچک، نشان (لوگو) جدید وضوح و خوانایی بیشتری دارد.
    - نوشته چند پیکسل کتاب در طرح جدید جزیی لاینفک از طرح است. و وجودش باعث پویایی است. یعنی خلاء پویایی را پر کرده ایم و طرح کاملا فانتزی است.
    - ما بیشتر می خواهیم کتاب نشان داده شود تا دوربین. یعنی اولویت با کتاب است. در طرح آقای کلهر دوربین نمود بیشتری دارد.
    - پیکسل کتاب چون یک سامانه مجازی است، و اصل آن برپایه یک پایگاه اینترنتی ایجاد شده است، وجود آدرس یا دامین لازم می آید. طرح آقای کلهر در همین حالت هم ارتفاع زیادی گرفته است چون نوشته از لوگو جداست. اگر بخواهیم آدرس را هم با آن تلفیق کنیم بلند تر می شودو اگر بخواهیم آدرس را در داخل دوربین جا دهید قشنگی آن را می گیرد و شلوغ می شود.

    ما تا امروز قصد داشتیم که نشان دومی را به عنوان نشان اصلی قرار دهیم و نشان آقای کلهر را بدون نوشته زیر آن به عنوان آیکن برنامه اندروید استفاده کنیم. گرادینت و جزییات طرح ایشان را بیشتر آیکنی کرده است. 
    آیکن آن نیز به مرور در ذهن می ماند.
    حال نظرتان چیست؟

    ارسال نظر

    کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
    اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی